سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خصوصیات یک تایپوگرافیک عالی و خوب

انتخاب تایپوگرافی مناسب می تواند طراحی شما را خراب یا خراب کند. روش های نامتناهی وجود دارد که می توانید با نوع بازی کنید تا شخصیت را اضافه کنید ، روحیه خاصی را بیرون بیاورید یا به یک هدف خاص برسید. می توانید اندازه ، نوع ، ردیابی ، پیشرو ، تراز و رنگ را فقط برای ذکر چند مورد تنظیم کنید. پس از تسلط بر عناصر اصلی تایپوگرافی ، می توانید با ایجاد یک قلم اضافی برای ایجاد تنوع و سلسله مراتب بیشتر جفت شوید.

همچنین شما برای کسب و کار خود می توانید توسط تیم حرفه ای استودیو ماه برای سفارش طراحی آرم می توانید وارد صفحه سفارش طراحی لوگو و نشانه و برند خود را با قیمت مناسب سفارش دهید.

تایپوگرافی هنر و تکنیک نوع تنظیم است. این که آیا این یک پوستر است ، صفحات یک کتاب یا کلماتی که در صفحه برنامه می خوانید ، این همه تایپوگرافی است که طراح با هدف ایجاد تجربه از آن استفاده کرده است.

تایپوگرافی دو هدف اصلی را ارائه می دهد. اولین مورد این است که باید خوانا باشد ، آیا کاربر می تواند آن را بخواند? و دوم اینکه چگونه می توانید از تایپوگرافی برای ایجاد خلق و خوی یا زیبایی شناسی برای جذب مخاطب خاص استفاده کنید.

یادگیری قوانین اساسی نوع (به گونه ای که می توانید بعداً آنها را بشکنید) به شما کمک می کند تا یک طراح بهتر باشید. این تمرین و دانش کمی طول می کشد ، که در ادامه خواهیم دید. ابتدا ، اجازه دهید برخی از اصول اولیه را مورد بحث قرار دهیم.

Typeface در مقابل. قلم ، تفاوت چیست?

بعضی اوقات اصطلاحات نوع و قلم به صورت متقابل استفاده می شوند تا کمی گیج کننده باشد. یک نوع مجموعه مجموعه ای از قلم ها است در حالی که یک قلم به یک سبک یا وزن خاص در یک خانواده تایپ اشاره دارد.

به عنوان مثال ، Helvetica یک نوع است اما Helvetica Bold یک قلم خاص در خانواده نوع Helvetica است. در اینجا یک مثال بصری وجود دارد ، بنابراین می توانید تفاوت بین یک نوع و فونت ها را مشاهده کنید.

نمونه ای از حروف تایپ در مقابل فونت ها

Typeface vs fonts (طراح: مونیکا گالوان)

دسته بندی ها از نوع

سه دسته اصلی از نوع های اصلی هستند که یک قلم در زیر قرار می گیرد. این دسته ها سری های سری ، sans serif و انواع تزئینی یا نمایشگر هستند.

3 دسته از نوع ها سری ، sans serif و تزئینی / نمایشگر هستند. 3 دسته از نوع ها سری ، sans serif و تزئینی / نمایشگر هستند

3 دسته از نوع (طراح: مونیکا گالوان)

نوع سری

یک سریف یک خط کوچک یا سکته مغزی است که به انتهای سکته مغزی بزرگتر متصل است. آنها اغلب به عنوان "پا" نشان داده شده در انتهای حروف گفته می شوند. همه سریال ها یکسان نیستند ، شما متوجه تغییر جزئی شخصیت از یک نوع سری به نوع دیگر می شوید و این چیزی است که آنها را منحصر به فرد می کند.

 

سکته مغزی سریف در مورد f (طراح: مونیکا گالوان)

نوع سری سری رسمی تر و سنتی تر است. آنها اغلب از سرمقاله هایی مانند روزنامه ها ، مجلات و نسخه های بدن کتاب گرافیک استفاده می شوند. یکی از شناخته شده ترین نوع سری سری ها و احتمالاً اولین قلم شما تا به حال در رایانه استفاده کرده اید Times New Roman است. در اینجا پنج نمونه بصری از برخی از مشهورترین نوع سری سریال ها آورده شده است.

5 نوع سری برتر سری: Garamond، Georgia، Times New Roman، Bodoni، CaslonTop 5 نوع سری: Garamond، Georgia، Times New Roman، Bodoni، Caslon

5 نوع سری برتر سری (طراح: مونیکا گالوان)

مزیت استفاده از حروف نوع سری ، سطح سفارشی سازی است. به عنوان مثال ، بیشتر نوع سریال ها دارای ایتالیایی هستند ، در حالی که یک سری بدون sans (در آینده)!) نمی کند. برخی از حروف سری نیز دارای درپوش های کوچک و ویژگی های نوع باز مانند پیوندها هستند.

نوع سریال بدون سر

اصطلاح sans serif از کلمه فرانسوی sans گرفته شده است ، به معنی "بدون" ، یک نوع تایپ بدون سری است. این نوع چهره ها مدرن تر ، جسورانه تر هستند و تمایل دارند برای عناوین بزرگ انتخاب های خوبی انجام دهند.

سریف در مقابل sans serif typefacesSerif vs sans serif typfaces

سریف در مقابل sans serif typfaces (طراح: مونیکا گالوان)

یکی از محبوب ترین نوع سریال های sans Arial است که یک کپی رایت Helvetica است. در اینجا چند نمونه از محبوب ترین و شناخته شده ترین نوع های san serif که در آزمون زمان ایستاده اند آورده شده است.

7 نوع سری برتر سری بدون sans: Helvetica، Avenir، Futura، Univers، Din، Arial، Gil SansTop 7 sans serif typfaces: Helvetica، Avenir، Futura، Univers، Din، Arial، Gil Sans

7 نوع سری برتر سری بدون sans (طراح: مونیکا گالوان)

نوع تزئینی یا نمایشگر

این نوع حروف بیشتر برای عناوین و عناوین استفاده می شود. به دلیل مشکلات خوانایی ، مقادیر زیادی از کپی بدن توصیه نمی شود. این یک سطل بزرگ برای حروف نوع از جمله زیر شاخه هایی مانند سری اسلب ، اسکریپت ، سیاه و سفید ، تک رنگ و موارد دیگر است. آنها همچنین می توانند سرگرم کننده ترین برای استفاده و اضافه کردن استعداد به طراحی شما باشند اما از آنها کم استفاده کنید.

نوع های تزئینی / نمایشگر: سری های اسلب ، اسکریپت ، monospaced نوع نمایش / صفحه نمایش: سری اسلب ، اسکریپت ، تک رنگ

نوع تزئینی / نمایشگر (طراح: مونیکا گالوان)

عناصر تایپوگرافی

عناصر تایپوگرافی

عناصر تایپوگرافی (منبع تصویر)

حالا بیایید به برخی از اصطلاحات فنی تایپوگرافی بپردازیم. مقدار بی پایان اصطلاحات nerdy مانند ارتفاع درپوش ، پایه ، صعود ، فرود ، ترمینال و موارد دیگر وجود دارد. اگر کنجکاو هستید که درباره تاریخچه تایپوگرافی اطلاعات بیشتری کسب کنید ، بررسی کنید که تایپوگرافی چیست? شیرجه عمیق به کلیه قوانین و قوانین.

اما شناختن این اصطلاحات از روی قلب برای داشتن یک طراح خوب ، واقعاً مهم نیست. درعوض ، ما به چند عنصر اصلی خواهیم رسید ، مواردی که باید بدانید زیرا در هنگام طراحی هر پروژه ، روزانه از آنها استفاده خواهید کرد.

رهبری

پیشرو به فضای بین خطوط اشاره دارد. از یک پایه به پایه دیگر اندازه گیری می شود. رهبری و همچنین عناصر زیر تایپوگرافی برای خوانایی مهم هستند.

هرچه خطوط محکم تر باشند ، خواندن آن دشوارتر است. با این حال ، اگر فضای زیادی بین خطوط وجود داشته باشد ، خواندن لوگو آن نیز دشوار است. این یک تعادل ظریف و چیزی است که شما باید برای هر قلم مورد استفاده و نحوه استفاده از آن تنظیم کنید.

پیشرو فاصله بین خطوط پایه است. فاصله بین خط مقدم است

پیشرو فاصله بین خطوط پایه است (طراح: مونیکا گالوان)

پیگیری

ردیابی به فاصله حروف در طیف وسیعی از کاراکترها ، معمولاً یک یا چند خط اشاره دارد. ردیابی منفی باعث می شود کلمات شما محکم و جمع و جور به نظر برسند. افزایش ردیابی باعث افزایش فضای هوا یا فضای سفید بیشتر در بین می شود.

هنگام ردیابی ، بسته به نوع مورد استفاده و زمینه ای که در آن طراحی می کنید نیز متفاوت است. ردیابی فوق العاده تنگ یا گسترده ، خوانایی کاربر را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین حتماً بر این اساس تنظیم کنید.

به طور کلی ، عناوین موجود در کلیه کلاه ها باید از ردیابی افزایش یافته استفاده کنند. موارد کوچک و ایتالیایی ها معمولاً باید در تنگ تر ردیابی شوند.

ردیابی فاصله حروف در طیف وسیعی از کاراکترها است. ردیابی فاصله حروف در طیف وسیعی از کاراکترها است

ردیابی فاصله نامه در طیف وسیعی از شخصیت ها است (طراح: مونیکا گالوان)

کرینگ

در حالی که ردیابی به فاصله بیش از طیف وسیعی از کاراکترها اشاره دارد ، kerning به فاصله بین حروف فردی اشاره دارد.

Kerning فاصله بین حروف فردی است. Kerning فاصله بین حروف جداگانه است

Kerning فاصله بین حروف منفرد است (طراح: مونیکا گالوان)

بیشتر اوقات نیازی به تنظیم هسته نیست ، به خصوص برای بلوک های بزرگ کپی بدن. کرینگ بیشتر با 1-5 کلمه در یک عنوان یا یک آرم بازی می شود. هرچه نوع آن بزرگتر باشد ، فاصله ناخوشایند بین حروف جداگانه قابل توجه تر خواهد بود. هیچ فرمول ریاضی وجود ندارد ، شما باید چشم خود را آموزش دهید تا یاد بگیرید که فضای خیلی زیاد یا خیلی کم بین حروف وجود دارد.

در اکثر نرم افزارهای طراحی می توانید فاصله نوری و متریک را انتخاب کنید. اندازه گیری اندازه گیری از جفت هسته استفاده می کند ، که با بیشتر قلم ها درج شده است. جفت های هسته ای حاوی اطلاعاتی در مورد فاصله جفت های خاص حروف هستند. هسته نوری فاصله بین کاراکترهای مجاور را بر اساس شکل آنها تنظیم می کند (منبع مقاله).

تراز کردن

برای تراز پاراگراف ، می توانید از تراز چپ ، تراز راست ، تراز وسط و موجه انتخاب کنید. به طور کلی ، راست تراز به ندرت انتخاب خوبی است. متن تراز وسط می تواند با مقادیر کمی از نسخه یا برای یک عنوان کار کند. اما در بیشتر موارد ، می خواهید پاراگراف های کپی بدن خود را تراز کنید.

متن تراز شده سمت چپ روی چشم آسانتر است و برای خوانایی بهترین است. ما عادت کرده ایم که صفحه ای از کلمات را از چپ به راست بخوانیم. بیشتر کتاب ها یا چپ تراز یا توجیه شده چپ هستند. متن توجیه شده سنتی تر است ، اغلب در روزنامه ها و مجلات استفاده می شود. برای متن موجه ، باید ردیابی را تنظیم کنید تا فاصله ناخوشایند اجباری را جبران کنید.

سبک های تراز پاراگراف: تراز چپ ، تراز راست ، تراز وسط ، توجیه سبک های تراز پاراگراف: تراز چپ ، تراز راست ، تراز وسط ، توجیه شده

سبک های تراز پاراگراف (طراح: مونیکا گالوان)

نکته مهم هنگام تراز پاراگراف ، فکر کردن در مورد ظاهر بصری پارچه است. هنگامی که متن را به سمت چپ یا مرکز قرار می دهید ، متوجه یک پارچه در لبه خواهید شد. گاهی اوقات برای ایجاد یک پارچه بصری بهتر ، باید ردیابی یا شکستن خط را به صورت دستی تنظیم کنید. در اینجا نمونه ای طراحی گرافیک از پارچه بد در مقابل خوب است. که به نظر شما بهتر می رسد?

پارچه بد در مقابل پارچه خوب در تایپوگرافی دستمال بد در مقابل پارچه خوب در تایپوگرافی

پارچه بد در مقابل پارچه خوب در تایپوگرافی (طراح: مونیکا گالوان)

سلسله مراتب

یکی از مهمترین جنبه های طراحی و تایپوگرافی سلسله مراتب است. مهم نیست که چه چیزی را طراحی می کنید ، طراحی لوگو باید یک سلسله مراتب حس واضح داشته باشد. اگر همه نوع صفحه فرود به همان اندازه باشد ، مشتری بالقوه نمی داند که ابتدا چه چیزی را بخواند و بلافاصله از آنجا خارج شود. با تغییر قلم ها ، وزن ها ، اندازه و رنگ می توانید با پیدا کردن تمام اطلاعات مورد نظر ، کاربر خود را پیاده روی کنید.

نحوه اضافه کردن سلسله مراتب به طراحی خود

سه روش برای فکر کردن در مورد سلسله مراتب وجود دارد. اول اندازه تایپوگرافی است. معمولاً هر آنچه که مهم است بزرگترین است و بیشترین فضای را به خود اختصاص می دهد. سپس پیام های ثانویه از نظر اندازه کوچکتر هستند.

در مرحله بعد ، می توانیم از رنگ یا رنگ برای ایجاد سلسله مراتب استفاده کنیم. برای مهمترین پیام از رنگ های جسورانه استفاده کنید ، از پیام های ثانویه از رنگ های کم رنگ تر یا رنگ های یکسان استفاده کنید.

همچنین می توانید از فاصله برای ایجاد سلسله مراتب استفاده کنید. به عنوان مثال ، عنوان شما می تواند بزرگ و جسورانه باشد اما همچنین با فضای سفید زیادی احاطه شده است تا به کاربر اجازه دهد ابتدا این پیام را ببیند.

تضاد را به تایپوگرافی خود اضافه کنید

از یک یا ترکیبی از موارد فوق استفاده کنید تا در نوع خود تضاد ایجاد کنید. به عنوان مثال ، از یک قرمز روشن برای عناوین و یک آجر قرمز تیره برای کپی کردن بدن استفاده کنید. این رنگ تک رنگ 

منبع:

https://digitalsynopsis.com/design/typography-font-usage-combining-typefaces-tips